2016. január 1., péntek

Évzáró 2015

Hát itt vagyunk megint, miközben a karácsony utáni kaja túladagolást próbáltuk kiheverni 2015 alattomosan tova suhant, és beköszöntött az új esztendő. De még mielőtt visszatérnénk a régi kerékvágásba, használatba vennénk az új naptárakat és határidőnaplókat, és neki látnánk megszegni az új évi fogadalmainkat, még vár ránk top listák és évösszegzések hosszú sora. Ez a poszt is csak egy ezek közül :)





2015 nem volt rossz év, nem lesz egy meghatározó év az életben, de már jobb volt, mint a tavaly, az is valami. Olvasás szempontjából kifejezetten kellemes volt, míg 2014-ben jobbára negatív élmények voltak túlsúlyban, idén abszolút a pozitívumok oldalára billent a mérleg, még ha a könyvek nem is voltak annyira maradandóak szinte mindet szerettem olvasni. Egyetlen nagy bánatom, hogy idén is nagyon keveset sikerült olvasnom, bele kell törődnöm, hogy a mostani életszakaszom nem a nagy olvasásokról szól. Ez nem azt jelenti, hogy kevésbé szeretném a könyveket, csak most más dolgokra kell koncentrálnom. Nem is vagyok már hajlandó görcsölni ezen, és attól félni mikor tör rám a Könyvmoly Rendőrség, hogy bevonják az igazolványom, mert nem olvasok eleget.
Na de, ne is törődjünk most ezzel nézzük mi volt az év...

... legnagyobb csalódása

Ez könnyű: Gillian Flynn-Sötét helyek, a posztban mindent leírtam róla, lényegében ez volt az egyetlen igazán rossz könyv idén.
Bár azért még ott volt a Wayward Pines is, amit végig se bírtam olvasni annyira irritált, pedig olyan lelkesen vetettem bele magam. Mindenesetre leszűrtem a tanulságot és mostantól távol tartom magam az ilyen egy nagy rejtély körül rohangálunk 300 oldalon keresztül típusú regényektől.

... legjobb könyve

Cheryl Strayed-Vadon! Nagyon nagy hatással volt rám, imádtam olvasni konkrétan majdnem elsírtam magam a buszon, annyira sajnáltam, hogy vége lett.
Másik nagy erejű olvasmányom még év elejéről Malala könyve, még most sem találom a szavakat.
És hogy említsek egy regényt is, nagyon szerettem Terry Pratchett-től az Agyaglábakat, zseniális volt, de a Korongvilágról majd egy átfogó posztot szeretnék írni, ha már több részt is olvastam.

De mint mondtam 2015-ben csupa jó olvasási élmény ért. Maradtam fenn éjjelig izgalomtól körmöt rágva (Jo Nesbo-Boszorkányszög), merültem bele mívesen kidolgozott világba (Susanna Clarke-Hollókirály, sajnos aztán elkallódott, de előfogom venni újra), csodálkoztam rá szépséges mondatokra (Neil Gaiman, mint mindig), nevettem nagyokat (Mindy Kaling, Terry Pratchett). Szóval nem volt rossz.



Terveim jövőre:

- angolul olvasást folytatni (4 egész könyvet elolvastam angolul, bizony! Igaz ebből  kettő csak ilyen kis apróság volt, de akkor is könyvek voltak és angolul, szóval számít :) Meg volt egy csomó amibe belekezdtem, csak aztán folyton elkalandoztam)

- olvasni francául (előbb-utóbb majd csak sikerül :))

- még több non-fictiont olvasni, bár ez nem is igazán terv, inkább késztetés, ez a műfaj hoz most leginkább lázba

- mivel az izgalmas és akció dús könyvek jobbára csak idegesítenek vagy untatnak, ellenben alig tudom letenni azokat a könyveket, amikben jóformán alig van párbeszéd, arra jutottam, hogy lassan de biztosan transzformálódom kardigános bölcsésszé. Úgyhogy azt hiszem itt az ideje, hogy adjak még egy esélyt azoknak a régi kötelező olvasmányoknak, amiket dacból elutasítottam, például az oroszoknak (na azért nem Tolsztojnak vagy Dosztojevszkijnek, de esetleg Csehovnak vagy Gogolnak). Talán Austennal is teszek még egy próbát.

- az alábbi szerzőktől szeretnék olvasni: Neil Gaiman, Joanne Harris, Terry Pratchett, Charles Dickens

- műfaj, amivel már tényleg meg kellene ismerkednem: sci-fi



2015-ben bevezettem azt a szokást, hogy felírtam (majdnem) mindent, amit először csináltam (és a legjobb, hogy ezért nem vettem új füzetet!), zárásként ebből osztanék meg veletek párat.

Tehát 2015-ben...

... lett e-book olvasóm
... kezdtem el olvasni angolul
... olvastam először skandináv krimit
... először rendeltem a Book Depository-ról
... először repültem egyedül
... először sétálgattam Rómában egyedül
... először késtem le majdnem repülőt, és ragadtam majdnem egy reptéri WC-ben :D
... először sütöttem kenyeret
... először készítettem forró csokit, sőt vajsört!
... lett Twitterem
... lett Instagramom 
... először varrtam, méghozzá egy kis kecskét öcsémnek karácsonyra. Eléggé béna lett, de azért mégis büszke vagyok rá egy kicsit (mert hát ez az abszolút első komolyabb próbálkozásom  tűvel és cérnával, valahol el kell kezdeni), úgyhogy megmutatom nektek is (egyébként az öcsém nagyon örült neki, és végül is ez a lényeg):

Igen, tudom, hogy csak három lába van, így sikerült :)

Ennyit szerettem volna elmondani, köszönöm, hogy itt voltatok és olvastatok, idén ugyanitt találkozunk!

Kívánok mindenkinek örömökben, sikerekben, és persze jó könyvekben gazdag 
Boldog Új Évet!


10 megjegyzés:

  1. ez a háromlábú kiskecske nagyon édes. :D
    elég jó dolgokat csináltál 2015-ben először.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!

      Igen szerintem is, ebből szempontból nem panaszkodhatok :)

      Törlés
  2. Szerintem irtó cuki ez a kecske, és nem is vettem volna észre, hogy három lába van csak, ha nem hívod fel rá a figyelmet! :D Mekkora az öcséd?

    Tök jó, hogy ilyen jó éved volt olvasmányok szempontjából. :) :) Nesbo-től még nem olvastam, de tervezem, egyébként én is idén olvastam először skandináv krimit (Alvtegentől). Vagyis tavaly, 2015-ben. :D
    Jó kardigános bölcsészkedést és hajrá az angol és francia olvasásokhoz is! :) BÚÉK!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi neked is!
      Az öcsém szeptemberben volt 12 (és már magasabb nálam :( ), és a kecske a kedven állata :)

      Nesbo-tól kettőt is olvastam idén, nem lettem rajongó, de nagyon jó hangulatú könyvei vannak, úgyhogy biztos fogok még.
      Köszi, igyekszem :) BÚÉK itt is!

      Törlés
  3. Óh, ez a kecske <3 Nagyon cuki, én is nagyon örültem volna, ha valaki ilyet varr nekem. Van hasonló cukiságom mókusban és lajhárban, kitűzők és imádom őket. Jó kis hobbi, ha valaki ilyenekkel foglalkozik. Nesbo-t olvass még, mert nagyon jók a könyvei, főleg a Harry Hole sorozat, nekem nagy kedvencem a nyomozó, bár érdekes stílusa van. A repteres élmények nem lehetettek semmik, idén első utazásomkor majdnem lekéstem egy járatot, úgyhogy átérzem ezeket. Azóta is parázom, és mindenhová odamegyek 3 órával előtte, hogy nehogy gond legyen, de sosem lehet tudni. Sok sikert idén a bloghoz és B.Ú.É.K.!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) nagyon élveztem megvarrni, úgyhogy biztos nem ez volt az utolsó.
      Nesbo-t is biztos fogok még olvasni, tetszik ahogyan ír. Neked is BÚÉK!

      Törlés
  4. Úristen de cuki ez a kiskecske!!
    Róma gondolom meghatározó élmény volt az évedben, egyszer most már nekem is el kell jutnom oda!
    Uh, én már késtem le repülőt, a saját rettenetes hülyeségem miatt, jól belém égett az az érzés, ami elöntött London utcáin, amikor rájöttem, hogy rosszul emlékeztem az indulás idejére. :D Azóta stressz minden repülőterezés :)

    A 4 könyv angolul szerintem már tök jó! :) Én is mindig elhatározom, hogy többet fogok, mert meg akarom szeretni az angolul olvasást, egyelőre nem a szívem csücske, de idén már elég sokat sikerült.

    Boldog új évet neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :)
      Igen, Róma csodás volt, remélem neked is sikerül eljutnod, tényleg nagyon szép :)
      Ó, el tudom képzelni azt az érzést. Én akkor kerültem pánikroham közeli állapotba mikor lemaradtam a többiektől és fogalmam sem volt merre kell menni, már csak pár perc maradt, hogy feladjam a bőröndömet.

      A 4 könyv szerintem sem rossz kezdésnek, bár kettő tényleg nagyon rövidke semmiség volt. Az a baj, hogy még nagyon hamar belefáradok, szerintem ezért kezdtem bele folyton másikba. De majd belejövök, remélem.

      Neked is boldog új évet!

      Törlés
  5. Ezek az "előszörök" nagyon tetszenek, meg persze a könyvek is. A kecskéről nem is beszélve... :D BÚÉK, legalább ilyen jó évet idénre is! :)

    VálaszTörlés