2016. január 31., vasárnap

Csak még 7 dolog #1

Sziasztok!
Nagyon régóta, lényegében a blog kezdete óta, szeretnék csinálni egy "kép mutogatós" rovatot, de a dolog mindig váratott magára, eddig.
Azt hiszem eléggé "mütyürös" ember vagyok, szeretem körülvenni magam mindenfélével, de leginkább képekkel. Kicsi koromban a szobám tele volt poszterekkel és fényképekkel, amikor pedig lett számítógépünk mániákusan kezdtem gyűjteni a képet, nagyon sokáig azt jelentette nekem az internetezés, hogy képeket gyűjtök a kedvenceimről pár órán keresztül (még emlékszem a flopi kötegekre, amin tároltam őket :D). Bevallom ez a tevékenység most sem kevés időt vesz el az életemből (vajon ez hobbinak számít? Szabadidőmben szeretek olvasni és képeket nézegetni...). Lényeg a lényeg, úgy döntöttem, hogy havonta egyszer egy posztban hét kategóriára osztva megmutatok pár dolgot, ami megragadta a tekintetem. Remélem tetszeni fog nektek.



1. Régi pillanatok

Robert Doisneau (1912-1994) az egyik kedvenc fotográfusom. Műszaki fotósként kezdte a pályáját, volt hadifotós és divatfotós is, de leginkább az utcai képeiről híres. Hihetetlen érzékkel tudta elkapni a mindennapok pillanatait, a hétköznapi különlegességeket.







2. Kortárs pillanatok

Csodálatos mai fotográfusokból sincs hiány. Andy Prokh orosz fotóművész leginkább a kislánya és az ő macskájáról készült fotósorozatról ismert. Az egyébként nagyon jópofa képek a fekete-fehérségük miatt egészen különleges hangulatot árasztanak.


3. Teagőzös pillanatok

Ezek a képek nagyon régóta le vannak már mentve nekem, de szerintem most pont jól illenek ehhez a borongós időjáráshoz. (Egyébként La Chapeliere-Folle deviantartos munkái.)



4. Mosolygós pillanatok

David Olenick munkái, és nem is tudok mit hozzáfűzni szerintem imádnivalóak :)


5. Vágyakozós pillanatok

Bár a szaglás a leggyengébb érzékszervem, mégis mindig be tudok lelkesülni az illatgyertyáktól, főleg ha azok Harry Potteresek! Eddig is találkoztam már HP tematikájú gyertyákkal, és mind a kívánságlistámra is került, de a Mud In My Blood webshop (ami egyébként HP cikkekre szakosodott) a szereplők által inspirált gyertyákat árul (bár ahogy nézem, most eléggé ki van fogyva), és bármennyire is abszurd szívesen üldögélnék egy sötét Piton illatú szobában, tanuláshoz pedig gyújtanék egy Hermionésat :)



6. Otthon tervezgetős pillanatok

Most készülök megreformálni az íróasztalomat, mert elég kaotikussá vált rajta a helyzet, úgyhogy most pár szép asztalos képeket mutatok nektek.


7. Szavakon töprengős pillanatok

Annyira csodálatos az emberi nyelvek sokasága! Mire van szava az egyik nemzetnek, és mire nincs, miért fejez ki egy-egy nyelv olyan könnyen egy érzést, míg a másik csak cirkalmasan tudja körbe írni? Annyiszor gondoljuk, hogy nincs arra szó ahogy érzünk, pedig lehet, hogy van, csak egy másik nyelven. Nemrég felfedeztem a Pinteresten ezeket a különleges érzéseket, pillanatokat, élethelyzeteket leíró "szókártyákat" és teljesen beléjük estem, gyorsan csináltam is nekik egy táblát. Erről most januárra ezt a szót választottam:


Meraki, görög ige, nagyjából azt jelenti hogy szívvel-lélekkel csinálni valamit, amikor egy részed benne hagyod a munkában. Nekem most ez az év szava, mert erre szeretnék koncentrálni, hogy teljes szívvel alkossak lehetőleg minél többször.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése