2015. szeptember 9., szerda

Mit olvassak az ősszel?

Nem is tudom vártam-e már valaha úgy az őszt mint most. Augusztus végén már lelkesen álmodoztam a hűvösebb, kuckózós-teázós időről, így most kivételesen egész konkrét terveim vannak arról miket szeretnék olvasni ebben az évszakban. Ez persze nem jelenti, hogy tényleg így lesz, de ha az emberben felmerül a késztetés, hogy listát írjon, akkor annak nem szabad ellenállni :)
Nem is szaporítom tovább a szót, nézzük mik kerülnek nálam (elvileg) terítékre idén ősszel:



Legalább egy angol nyelvű könyv 
Nemrég realizáltam, hogy valójában még csak egy könyvet olvastam el angolul. Ez azért lepett meg, mert év eleje óta folyamatosan olvasok valamit az olvasómon, csak nagyon lassan és mindig mást, így még nem értem semminek a végére. De épp ideje lenne valamit be is fejezni, mondjuk a Csábítás kilenc szabályát, abból már egész sokat (értsd kb. 100 oldal) elolvastam.

Daniel Metcalfe: A selyemút hírmondói
A kivánságlista matuzsálemem, amit tavalyi Alexandra nyári akcióban be is szereztem. El is kezdtem akkor olvasni, és tetszett is, de aztán valahogy elfelejtődött. Most viszont nagyon rá vagyok hangolódva az útleírásokra, úgyhogy hamarosan visszatérek hozzá.

Susanna Clarke: A Hollókirály
Ezt még a nyáron elkezdtem, és nagyon szerettem, csak hát egyrészt nem apró darab, én meg leginkább utazás közben olvasok, másrészt ez egy igazán őszi könyv, a régimódi angolságával és terjengős mondataival, így direkt a borongós esős őszi napokra tartogatom.


Neil Gaiman: A temető könyve
Az utolsó Gaiman a könyvtáramban (egyébként már majdnem meg van minden magyarul megjelent könyve), ezt majd október vége felé szeretném olvasni.

Sue Monk Kidd: Szárnyak nélkül szabadon
Amióta beleolvastam a Könyvfesztiválom birizgálja a fantáziámat, azt hiszem nem fogom már sokáig tologatni.

Legalább egy sci-fi
Régebben Vének háborúja miatt nagyon fellelkesültem és be is szereztem pár sci-fi könyvet, de tovább nem jutottam a projekttel. Még mindig nagyon messze áll tőlem ez a műfaj, és be kell látnom, hogy a Vének háborúja igencsak lightos volt, lényegében egy chick-lit pasiknak (egy guy-lit?). Szóval az igazi ismerkedés még várat magára, de már nem sokáig. A jelölteim: Alastair Reynolds-Napok háza, Kim Stanley Robinson-2312, China Miéville-Konzulváros.


Valamint hatalmas bónusz pontot érdemlek, ha elolvasom Saskia Sarginsontól az Ikreket, ugyanis ez a következő könyvem. Úgy értem mindig ez a következő. Ha olvasás közben elgondolkozom azon, hogy mit olvassak ezután, mindig az Ikrek jut eszembe elsőnek, de végül sosem azt olvasom.

Ez lenne hát, az én őszi könyves listám, holnap pedig beszerzek pár doboz teát, hogy teljes felkészültséggel álljak az ősz elébe.

2 megjegyzés:

  1. Jó lista, és nem is túl sok, akár az összeset kivégezheted. :) Kíváncsi vagyok, A temető könyve hogy fog tetszeni.
    Az angol nyelvűekre én ráhasaltam kicsit, mert a saját mércémhez képest kevésnél tartok - egyébként nem kevés persze - és mindig eszembe jut ilyenkor, hogy hát, idén se lesz meg az a terv, hogy több angolt olvassak, mint magyart...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekeztem a realitások talaján maradni :)

      Ah, szeretnék már ott tartani az angolul olvasásban, ahol te, de ahhoz nem kéne újba kezdenem minden 30. oldal után... túl sok a jó könyv, nem győzünk velük :)

      Törlés